زمانی‌که کسب و کارتان را راه‌اندازی می‌کنید، می‌خواهید به بهترین شکل خودتان را به دیگران معرفی کنید. یکی از نگرانی‌هایی که ممکن است داشته باشید این است که نتوانید جواب تمام مشتری‌های خود را بدهید. ممکن است که بعد از مدتی به فکر زدن شعبه در شهر دیگر باشید. اما این امر هزینه زیادی دارد. یکی از راه‌هایی که بتوانید تمامی این موارد را برطرف کنید و هزینه کمتری پرداخت کنید، طراحی سایت وردپرس است. با طراحی انواع وب سایت نه تنها می‌توانید خود را به بهترین شکل به دیگران معرفی کنید، بلکه می‌توانید 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخ مشتری‌های خود را بدهید.

در دنیای امروز بیش از 18 میلیارد سایت وجود دارد و هر کدام نوع خاصی هستند. چنانچه قصد دارید برای کسب و کارتان سفارش طراحی سایت بدهید، ممکن است که با دیدن انواع مختلف سایت سردرگم شوید. زیرا سایت انواع مختلفی دارد. در این مطلب می‌خواهیم درباره انواع مختلف وبسایت توضیح دهیم.

انواع وب سایت: استاتیک

یکی از انواع وب سایت، استاتیک است. این نوع سایت‌ها با استفاده از زبان‌هایی همچون CSS، HTML و جاوا اسکریپت تولید می‌شوند. ویرایش این نوع سایت‌ها 2 بار صورت می‌گیرد. طراحی و به‌روز رسانی وب سایت توسط یک طراح سایت حرفه‌ای صورت می‌گیرد. حجم کد در سایت‌های ایستا نسبت به سایت‌های پویا کمتر است. از این رو سرعت بارگذاری بالاتر بوده و کار کردن بر روی سئوی آن راحت‌تر است.

انواع وب سایت: داینامیک

یکی دیگر از انواع وب سایت، داینامیک است. این نوع سایت‌ها توسط برنامه نویسان و سیستم مدیریت محتوا طراحی می‌شود. این نوع وب سایت‌ها پنل مدیریت دارد که با استفاده از آن می‌توان مطالب جدید را ویرایش و ارسال کرد. از این رو صاحب سایت می‌تواند تغییرات سایتش را خودش انجام دهد.

انواع وب سایت: متحرک

وب سایت‌های متحرک گرافیک بالایی دارند. این نوع وب سایت‌ها توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیستند. از این رو سئوی سایت‌های متحرک بسیار سخت است. از آنجا که حجم گرافیک این نوع سایت‌ها بالا است، سرعت لود صفحات آن بسیار کم است. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید که به‌روز رسانی و تغییرات این نوع وب سایت، توسط طراحان حرفه‌ای انجام می‌شود.

این سه نوع سایتی که معرفی شد، سه نوع اصلی وب سایت است. اما انواع وب سایت که در سطح جهانی طراحی و تولید می‌شوند، عبارتند از:

  • فروشگاه اینترنتی
  • شرکتی
  • شخصی
  • اشتراک گذاری عکس و فیلم
  • وبلاگ
  • دایرکتوری
  • شبکه‌های اجتماعی
  • آموزشی

انواع وب سایت: فروشگاهی

وب سایت فروشگاه اینترنتی، انواع مختلفی دارد. یک نوع وجود دارد که تولید کنندگان محصولاتشان را از طریق فروشگاه اینترنتی به فروش می‌رسانند. نوع دیگری است که به صورت سنتی محصولات تولیدی کارخانه‌ها یا تولیدی‌ها را به فروش می‌رساند. نوع دیگری وجود دارد که مانند یک بازارچه است و هر فروشنده‌ای محصولات خودش را به فروش می‌رساند. این محصولات به صورت فیزیکی یا مجازی به فروش می‌رسند.

انواع وب سایت چیست

انواع وب سایت: شرکتی

شرکت‌ها به منظور افزایش برندسازی خود، طراحی سایت شرکتی انجام می‌شود. این نوع وب سایت از صفحاتی تشکیل شده‌است که محصولات، خدمات و تاریخچه تاسیس شرکت و غیره را به نمایش گذاشته است. در حقیقت این سایت یک نوع بروشور آنلاین برای کارخانه یا شرکت محسوب می‌شود. از آنجا که هزینه تبلیغات محیطی بسیار زیاد است، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که در اینترنت تبلیغات خود را انجام دهند. این نوع تبلیغات هزینه کمتری نسبت به تبلیغات محیطی دارد.

سایت شخصی

افراد بسیاری وجود دارند که در حوزه‌های مختلف تخصص خاصی دارند. از این رو متخصصان وب می‌توانند برای این افراد سایت‌های شخصی طراحی کنند. از طریق این سایت می‌تواند مشتریان بیشتری برای کسب و کار خود بدست بیاورد. این متخصصان ممکن است علاوه بر انجام پروژه، در حوزه خود آموزش نیز انجام دهند. با طراحی سایت وردپرس می‌توانید بهترین سایت‌های تخصصی را داشته باشید.

وب سایت‌‌های اشتراک گذاری عکس و ویدیو

یکی از انواع وب سایت، وب سایت‌هایی هستند که عکس و ویدیو را به اشتراک می‌گذارند. هدفشان این است که مردم بتوانند از این عکس ها و ویدیوها استفاده کنند. پینترست یک نوع وب سایت اشتراک‌گذاری عکس و یوتیوب یک نوع سایت اشتراک‌گذاری ویدیو است.

وب سایت‌های وبلاگ

این نوع وب سایت‌ها بسیار بزرگ هستند. با استفاده از این نوع سایت‌ها می‌توانید به صورت رایگان یک چیزی شبیه وب سایت داشته باشید. توجه داشته باشید که این نوع وب سایت، با وب سایت اختصاصی متفاوت است. از جهتی این دو اصلا قابل مقایسه نیستند. در وبلاگ‌ها افراد روزمرگی‌‌های خود را می‌نویسند.

انواع وب سایت: دایرکتوری

یکی دیگر از انواع وب سایت، سایت دایرکتوری است. در این سایت‌ها کسب و کارها، آدرس‌ها، تلفن‌ها و غیره را به صورت الفبا دسته بندی شده وجود دارد. با توجه به حوزه جغرافیایی که انتخاب می‌کنید، مکان‌هایی هستند که می‌توانید آدرس، شماره تلفن و غیره را بدست آورید.

انواع وب سایت: شبکه‌های اجتماعی

امروزه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بسیار رواج یافته است. با استفاده از این نوع سایت می‌توانید عکس، ویدیو، افکار و مطالبتان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. از طرف دیگر مطالبی که افراد دیگر گذاشته‌اند را می‌توانید لایک، اشتراک‌گذاری و پیغام بگذارید.

سایت‌های آموزشی

نوع دیگری از سایت وجود دارد که مخصوص آموزش است. در این نوع سایت‌ها که توسط شرکت یا گروه اداره می‌شود، در حوزه‌های مختلف یا تنها یک حوزه تخصصی آموزششان را به فروش می‌رسانند.